Scheiding

Om uw werknemers goed en tijdig te kunnen helpen, wilt u mogelijk ook wijzigingen doorvoeren in uw interne communicatie of contact leggen met derde partijen. In deze lijst vindt u praktische tips hiervoor.

Tips voor uw organisatie:


  1. 1
    Contact derden

    U zou contact kunnen leggen met betrouwbare partijen die uw medewerkers kunnen helpen bij het op orde brengen van hun financiën tijdens of na een scheiding. Het kan gaan over advies over financiële beslissingen bij scheiding of om hulp bij het opstellen van een nieuw overzicht van inkomsten of uitgaven. Door gericht door te verwijzen wordt uw werknemer allicht eerder geholpen.

  2. 2
    Periodieke communicatie

    U zou het thema (periodiek) aandacht kunnen geven. Dit kan bijvoorbeeld via interne  communicatiekanalen, zoals intranet, mail en het personeelsblad. Of leg materiaal waaronder de checklist neer op centrale (anonieme) plekken, de vertrouwenspersoon of bedrijfsarts.

  3. 3
    Bekendheid faciliteiten

    De bedrijfsarts, direct leidinggevende en/of vertrouwenspersoon zullen wellicht op de hoogte zijn van een (aanstaande) scheiding. Als zij op de hoogte zijn van de faciliteiten die uw organisatie biedt, dan kunnen ze de medewerker tijdig wijzen op de te nemen stappen om diens geldzaken na scheiding op orde te brengen.


Extra informatie
  • De direct leidinggevende zal waarschijnlijk op de hoogte van de (aanstaande) scheiding zijn, maar dit is niet altijd zo. Mogelijk vertoont de medewerker concentratieproblemen. Dit kan ook duiden op geldzorgen
Bewaar deze informatie
download als pdf
Deel deze informatie met anderen:
© 2017 Financieel gezonde werknemers  -  Contact  -  Disclaimer